20 декември 2014

ЗАЩО ПРИВЛИЧАМЕ НЕПОДХОДЯЩИ ПАРТНЬОРИ?

снимка: Deviantart/FOHYN
снимка: Deviantart/FOHYN

Отговорът всъщност е много прост – защото привличаш партньорите си чрез своето наранено аз. Терминът „наранено аз” може би звучи малко крайно, затова нека обясним. Всички ние имаме два вида аз: „малкото аз” (или нараненото аз, егото) и „духовното Аз” (висшето Аз, възрастното Аз или душата). Нараненото аз е частта от вас, която се чувства недостатъчна. Тя поставя вашата стойност и ценност под въпрос, не се чувства цялостна или се възприема като дефектна по някакъв начин. Моето наранено аз е „малкото аз”, което се чуди дали наистина заслужавам любов.
В същото време ние имаме и духовното Аз. Това е висшият ви Аз, вашата душа. Това е частта от вас, свързана с любовта, истината, мъдростта и вътрешният мир. Вашето духовно Аз знае без капка съмнение, че сте достойни за любов и че в действителност сте изключително ценни. По много начини то е точно противоположното на егото.
Във всеки един момент ние действаме от позицията на някой от тези два аза. Много от нас, за съжаление, действат от гледната точка на егото през повечето време. Това значи, че вярваме, че сме незначителни или безсилни по някакъв начин и се опитваме да компенсираме тази недостатъчност. Егото търси неща навън, за да получи утвърждаване и завършеност. То вярва, че веднъж да получи повече (пари, по-добър партньор, по-добра работа, по-добра къща, повече почивки и т.н.) и най-накрая ще постигне щастие. Но… то никога не е щастливо. Не и за дълго. Защото самата същност на егото е да се чувство непълно. Ето защо когато живеете от перспективата на егото си, вие сте обречени да чувствате постоянно, че нещо липсва. Животът през тази перспектива изобщо не е весел.
Егото се активира неимоверно, когато стане въпрос за романтични връзки, защото именно връзките ни носят най-много рани. Всички ние сме били разочаровани или наранени от някоя връзка в миналото и носим спомена за тази рана с нас в годините на зрелост (понякога несъзнателно). Ако рана от детството все още е активна вътре във вас, вие ще привличате хора, които предизвикват същото чувство във вас. Например, ако вашата рана се фокусира върху чувството, че сте отхвърлени или че не ви забелязват, много вероятно е да се чувствате по подобен начин във връзките си като възрастен.
Вашето подсъзнание е програмирано да привлича хора, които активират вашите рани. Причината за това е да ви даде възможност да ги надраснете. Това е фрустрираща част от процеса на израстване! Но погледнете ситуацията по този начин – вие изживявате отново своите рани, за да можете най-накрая да ги излекувате. Ние не можем да излекуваме нещо, което не усещаме или виждаме. Ние не можем да излекуваме нещо, което си седи в подсъзнанието! Неприятното чувство трябва да изплува на повърхността, за да можем да го надраснем.
А как точно да го надраснем? Като се отъждествим с висшия си Аз. Запомнете, вашето висше Аз е частта от вас, която знае истината за вас. Тя знае, че вие сте ценни, удивителни, способни и силни. Чрез перспективата на висшия Аз ние сме цялостни. Да, ние не сме идеални като хора, имаме си пукнатини тук и там, но по-мащабната истина за нас е, че ние сме души.
Ти си прекрасен.
Ти си важен.
Ти си специален.
Ти си любов.
Това знае висшият Аз за нас и иска ние също да го знаем. Когато се отъждествим с висшия Аз (любовта вътре в нас), нуждата да отиграваме раните си с други хора се разсейва и често изчезва напълно. Когато се пробудим за истината на висшия Аз, ние изведнъж осъзнаваме, че „погрешните” хора са били просто учители, които да ни подбутнат към „правилното” състояние на ума – състоянието на ума, което не поставя под въпрос нашата ценност или стойност. За съжаление, нищо не ни вдъхновява повече за израстване, колкото разбитото сърце.
Твоят висш Аз иска да се отъждествиш с него, иска да приемеш този, който си в действителност. Свържи се отново с любовта вътре в теб и ще излекуваш отношенията си отвътре навън.
Автор: Шели Булард


Няма коментари: